28 de maig 2026

SQUEEZE / THE BLUEBELLS / THE LOFT (2026)

 

SQUEEZE 

The Place We Call Mars

TRIXIES

2026 - BMG

Els Squeeze presenten nou disc que segons expliquen s'ha creat a partir de demos i notes que els llavors molt jovenets Difford & Tilbrook van crear, això passava al 1974 quatre anys abans de treure el seu primer àlbum.
Bon treball que sona a producció teatre/cabaret/opera rock, com si el Glam, Bowie, Queen i els Kinks dels setanta gravessin junts. Mojo li posa un 10 encara que ho trobo una mica exagerat. (7/10)




 **********************************

 

THE BLUEBELLS

¡No pasarán!

THIS IS.....THE BLUEBELLS

2026 - LAST NIGHT FROM GLASGOW

Al dos mil vint-i-tres van editar un nou LP després de quaranta anys sense passar per l'estudi i ara tornen de nou amb aquest magnífic àlbum que ens porta als anys de brillantor del jangle pop escocès que feien bandes com ells, els Orange Juice o els Aztec Camera en aquell curt espai de temps de plenitud musical i creativa.
"This is....The Bluebells" és un bon disc on principalment és la construcció de melodies les que destaquen com en aquesta "¡No pasarán!" que també ens aporta un excel·lent document gràfic o "A Monochrome Set" un altre dels meus temes favorits. (8/10)




********************************


THE LOFT 

Sad Comedian 

BADGES

2026 - TAPETE RECORDS

Un altra banda de meitat dels anys vuitanta i que la seva producció discogràfica va ser mínima , en aquest cas no van gravar cap Lp, és la dels londinencs The Loft que es van dissoldre amb algún single fet i seguidament encapçalats per Peter Astor (que ha gravat bastants àlbums en solitari) crear The Weather Prophets.
L'any passat van treure el seu primer disc pel segell Tapete i ara arriba la nova entrega amb cançons que van del jangle pop (molt Lloyd Cole) i de tocs garatge com també ens porten el record dels T.Rex a "Sad Comedian". (8/10)




**********************************


25 de maig 2026

THE ROLLING STONES / PAUL McCARTNEY / RINGO STARR (2026)

 

THE ROLLING STONES

In the Stars

FOREIGN TONGUES

2026 - CAPITOL RECORDS

Els veterans Stones no s'obliden mai de fer bones cançons com aquesta "In the Stars", single inclòs en el seu pròxim àlbum de sortida el proper mes de juliol.
El so, aquest riff i tot en general em recorda els Stones del "Tattoo You" i principis dels vuitanta. (6/10)



******************************



PAUL McCARTNEY

Home To Us

THE BOYS OF DUNGEON LANE

2026 - CAPITOL RECORDS

També el Paul McCartney treu àlbum, en aquest cas a finals de setmana, i ja fa dies que corren dues cançons plenes de nostàlgia, la balada "Days We Left Behind" (el títol ja diu molt) i "Home to Us" un tema amb el Ringo Starr que m'ha agradat força i que té el plus en les veus de cor de la Chrissie Hynde i la Sharleen Spiteri del grup Texas. (8/10)



************************************

RINGO STARR

Long Long Road

LONG LONG ROAD

2026 - UME 

I el tercer d'aquest grup de reconeguts veterans i que ja ha editat un nou àlbum és el Ringo Starr, i suma el vint-i-dos de la seva carrera.
A la gravació i participen  Billy Strings, Sheryl Crow, St. Vincent, entre d'altres i la producció ha estat a càrrec de T-Bone Burnett.
Aquí sentim una cançó plena de nostàlgia a ritme de C&Western i que tanca el nou treball. (7/10) 



********************************

22 de maig 2026

KEVIN MORBY / ALDOUS HARDING / THE TWILIGHT SAD (2026)

Bones!

Toca canviar una mica donat el nombre de novetats interessants que es van editant, per això i a partir d'ara s'anunciaran tres entrades de discos que han sortit o estàn a punt de sortir i que aniran acompanyades d'un petit text amb l'enllaç a la crítica de la gravació feta per d'algúna revista o web de les habituals que veieu per aquí.

Ara compartirem molta més música!

Salut!


KEVIN MORBY

Javelin 

LITTLE WIDE OPEN

2026 - DEAD OCEANS

El músic de Kansas City torna amb el que és el seu vuitè LP on mostra el seu grau de maduresa musical amb el suport a la producció de Aaron Dessner (The National) que aporta un toc menys indie en referència a gravacions anteriors.
El disc compte amb la participació de Lucinda Williams a la magnífica "Natural Disaster". (8/10)



 

****************************************************


ALDOUS HARDING

Venus in the Zinnia

TRAIN IN THE ISLAND

2026 - 4AD

Una nova entrega de l'artista de Nova Zelanda. Indie folk amb petits arranjements d'electrònica minimalista, per escoltar amb calma.
Quart àlbum per 4AD, en el vídeo apareix l'artista galés H.Hawkline.(6/10)




****************************************************


THE TWILIGHT SAD

Designed To Lose

IT'S THE LONG GOODBYE

2026 - ROCK ACTION

Per acabar aquest primer grup de novetats marxem cap a Escòcia d'on són James Alexander Graham i Andy McFarlane  i que ens porten el seu sisè àlbum.
Post punk d'atmosferes musicalment grandiloqüents i que es fixa en el so i les produccions dels 80.
Robert Smith dels Cure ha dit: 
«Són la millor banda que toca les millors cançons: consistentment brillants, emotives, intenses, inspiradores i entretingudes.» Robert Smith. (7/10)



20 de maig 2026

WHITE FENCE - ORANGE (2026)


Given Up My Heart

2026 - DRAG CITY

Rickenbaker, jangle pop amb mirada posada als Byrds, Big Star, Dwight Twilley o els Go-Betweens en el que és el nou disc de Tim Presley (a.k.a. White Fence), artista de Los Angeles.

Amb una irregular carrera discogràfica que va començar a 2010 el músic torna a tenir el suport de Ty Segall, amic i col·lega artístic que porta el control d'aquest bon treball, i com a mostra sentim aquí aquesta peça amb l'inconfunsible sabor Roger McGuinn.




White Fence live at King Gizzard & The Lizard Wizard's Field of Vision festival in 
Buena Vista, Colorado on 15/08/25

15 de maig 2026

ANGINE DE POITRINE - VOL.II (2026)


2026 - AUTOEDITAT

He sentit que aquest concert de la parella quebequesa es va tornar viral i arribo a ell després de llegir molt bones crítiques del seu segon àlbum, les visites han arribat als 14 milions a youtube...., no està malament.

Amb una posada en escena exòtica (evidentment recorda els Residents), la música navega entre el jazz rock, prog rock com també recorda a Robert Fripp, Adrian Belew i altres, on destaca la misteriosa Khn Poitrine amb la seva guitarra i baix microtonal.

Música indie i en part també mainstream gràcies al món digital, que pel meu gust és excessivament plana i entra sovint amb un estat de bucle repetitiu sense sortida.

Llegeixo a Time Out  - "Ellos se definen como una "orquesta de mantra-rock dadá pitagórico-cubista". 

¡Ahí es ná!



On the heels of viral success, the anonymous, polka-dotted math-punk duo takes the throne as the world’s weirdest party band.PITCHFORK - REVIEW

08 de maig 2026

FRIKO - SOMETHING WORTH WAITING FOR (2026)


Seven Degrees

2026 - ATO 

Friko, de Chicago, torna amb el seu esperat segon àlbum, produït pel guanyador d'un Grammy, John Congleton, que abraça un sentit més atrevit d'abandonament, explorant el noise-rock, la música clàssica avantguardista i les balades simfòniques dels anys 70. 

El seu debut va introduir una nova veu galvanitzant al cànon de l'indie-rock, cosa que els va situar a la portada del NME i a la llista dels millors de l'any de Pitchfork. "Something Worth Waiting For" troba un equilibri difícil d'assolir entre l'idealisme obert de la joventut i la cruesa segura de l'experiència viscuda.

Per als fans de Neutral Milk Hotel, Flaming Lips, Bright Eyes i Titus Andronicus.

Text de la pàgina de Rough Trade shop.



The Chicago band’s second record is a dynamic musical accomplishment laced with an inescapable feeling of heavy melancholy in the face of their breakout success.